A Tesla hivatalos közleménye

A lehető leggyorsabban dolgoztunk azon, hogy felfedjük a múlt heti baleset körülményeit. Együtt érzünk a családdal és a barátaikkal akiket érint ez a tragédia.

Számunkra az ügyfeleink biztonsága a legfontosabb és ennek érdekében szoros kapcsolatban vagyunk az oknyomozókkal a történtek megértéséhez, valamint hogy mit tehetünk azért, hogy ez a jövőben ne történhessen meg. Az autóból lementett menetnapló alapján több információnk van arról, hogy mi történhetett.

Pillanatokkal az ütközés előtt, amely március 23-án, pénteken 9:27-kor következett be, az Autopilot be volt kapcsolva, minimális követési távolságra állított tempomattal. A sofőr számos vizuális és egy hangos figyelmeztetést kapott, de az ütközés bekövetkezte előtt 6 mp-cel a kormánykerék megfogása nem volt érzékelhető. A sofőrnek kb. 5 mp ideje és 150 méter akadálymentes rátekintése volt az összenyomódott ütközéscsillapítós beton sávelosztóra, ennek ellenére a menetnapló tanúbizonysága szerint semmiféle elkerülő manőverre nem került sor.

Az ok, amiért ilyen súlyos volt az ütközés, hogy az ütközéscsillapító, amely ütközéskor csökkenteni hivatott a betonfalba csapódás erejét, egy előző baleset során már összenyomódott és azt nem cserélték ki. Ilyen szintű ütközéses károsodást még nem tapasztaltunk egyetlen Model X esetében sem.

Több, mint egy évvel ezelőtt az Egyesült Államok kormánya úgy találta, hogy az Autopilotunk első verziója akár 40%-kal csökkenti a balesetek számát. Belső adataink alapján az Autopilot frissítései tovább javították annak megbízhatóságát.

Az Egyesült Államokban minden megtett 86 milló mérföldre jut egy-egy halálos autóbaleset, gyártótól függetlenül. A Tesla Autopilottal felszerelt járművei esetében 320 millió mérföldenként van egy-egy elhalálozás, beleértve az ismert gyalogos baleseteket is. Ha Autopilotos Teslával közlekedünk, akkor 3,7-szer kevesebb esélye van annak, hogy balesetet szenvedünk.

A Tesla Autopilot nem előz meg minden balesetet, – egy ilyen rendszer megépítése lehetetlenség – de jelentősen csökkenti azok előfordulását. Kétséget kizáróan növeli a jármű utasainak, a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak a biztonságát.

Senki sem ismerheti a még meg nem történt baleseteket, azonban súlyos következménye lenne annak, ha egy pontatlan hiedelem miatt nem használnánk az Autopilotot. Évente kb. 1,25 millióan halnak meg autóbalesetben. Ha a Teslák jelenlegi biztonsági szintjével számolnánk, akkor 900000 életet lehetne megmenteni. Az önvezető autók biztonsági szintjét tízszeresére becsüljük a hagyományos autókhoz képest.

Amikor részünkről felmerültek a statisztikai szempontok, mindig azért kritizáltak bennünket, hogy hiányzik belőlünk a megtörtént tragédiával kapcsolatos empátia. Ez nem igaz. Mélységesen együttérzünk azokkal, akik elkötelezték magukat mellettünk. Azonban törődnünk kell most és a jövőben is azokkal, akiknek megmenthetjük az életét annak tudatában, hogy az Autopilot nagyobb biztonságot nyújt. Ez nem változtat azon, hogy ez mennyire lesújtó esemény és hogy mennyire együtt érzünk ügyfelünk családjával és barátaival. Részvétünket fejezzük ki irántuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.