Zambelly Gyuri – A férfi, aki ismeri a titkot, hogy a Tesla ne legyen egy rémálom!

 Zambelly Gyuri – a versenyző, a szaki, ma már valóságos legenda.
Az egykori kitűnő autóversenyzőről köztudott, nem csupán a pályákon, a műhelyekben érzi igazán otthon magát, azt azonban már csak kevesen, hogy az elmúlt években nem akármilyen szenvedély kerítette a hatalmába.
Egy jelentős függőségétől mondott le ideiglenesen, hogy egy újnak engedjen teret az életében: a benzingőz szorította háttérbe az elektromos autók miatt.
Tőled többet kevesen tudnak az autókról, legyen szó szervízről, vagy versenyzésről – a Tesla egy új kihívás?
Budapesti autójavítóként sok éve foglalkozom elektromos autókkal. Körülbelül 1 éve kezdtem el behatóan tanulmányozni a Tesla járműveket.
Tudásomat azóta elmélyítettem a témában, műhelyemben képesek vagyunk a különböző Tesla modellek diagnosztizálására, javítására, konfigurálására.
Birtokában vagyunk az összes javítási útmutatónak, kapcsolási rajznak, alkatrész kereső programnak, ami elengedhetetlen kelléke a típusokkal való szakszerű foglalkozásnak.
Gyári új, vagy használt alkatrészekből javítjuk a Tesla Model S, vagy X-szel felmerülő problémákat.
Egy ilyen prémium márka esetében mivel lehet meggyőzni a tulajdonost, nálatok jó kezekben lesz az autója?
Sajnos sokan hiszik azt, hogy kizárólag az Egyesült Államokból importált autókat érdemes itthon javíttatni, pedig ez ugyanúgy igaz az EU modellekre is. Általános tévhit, hogy a Tesla nem enged semmiféle külső beavatkozást az autón, illetve, ha az effajta tevékenység kitudódik, azonnal és végérvényesen megvonja az autótól a támogatást. Pedig ismerek olyan (amerikai) Tesla tulajdonost, aki a garanciális S85-ből S90-et csinált az akkumulátorok cseréjével, és ezek után is többször járt a Service Centerben, minden probléma nélkül. Az általa beépített akkumulátor nyilván nem garanciális, de az autó egyéb részei igen.
És milyenek a tapasztalatok: európai vagy amerikai modellek érkeznek gyakrabban?
Az USA-ból importált autókat – mint tudjuk – a Tesla nem támogatja már, ezért azok javítása problémásabb az átlagnál. Ezeket a modelleket teljes mértékben európaira tudjuk alakítani, ami a következőket tartalmazza: lámpák helyes működése (a hátsó lámpa ettől még pirosan fog indexelni, de a helyes részével), EU térkép a navigációhoz, szoftver frissítés,3G internet kapcsolat, működő rádió, töltőrendszer type2-re (superchargeren is működik), letiltott funkciók bekapcsolása (pl. ChaDeMo), kulcs programozás. Az ember azt hinné, egy Tesla sosem romlik el.
Mit tanácsolnál a tulajdonosoknak?
Sok minden tönkre mehet egy Teslában, de mielőtt Bécsbe rohannál, előtte érdemes egy teljes körű diagnosztizálást elvégeztetni.

2 Comments on “Zambelly Gyuri – A férfi, aki ismeri a titkot, hogy a Tesla ne legyen egy rémálom!”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.